Muhu-ja Saaremaad avastamas

28. ja 29.mail toimus 5.A klassi ekskursioon Saaremaale.Hoolimata kehvavõitu ilmast püüdsime reisist võtta maksimumi.

Esimene peatus oli Koguva külas Muhu Muuseumis.Käisime vanas külakoolikoolimajas ja vaatasime rahvuslike tekstiilide näitust.Siis said lapsed Tooma talu kohta töölehe,mille täitmiseks pidid nad taluhoovis ja hoonetes ringi käima.Näiteks tuli välja selgitada,mis ese on kirjanik Juhan Smuuli kirjutustoa diivanil ja mis loomi hoiti saunas.Teine koht,mida külastasime,oli Muhu Jaanalinnufarm Nautses, kus olid jaanalinnud,kängurud,sebrad, ponid ja alpakad.Julgemad said jaanalinde toita ja suurt elevust tekitas känguru,kellel oli beebi kukrus.

Edasi sõitsime üle Väikese Väina tammi ja olimegi vihmasel Saaremaal.Esimese peatuse tegime Kaalis,kus käisime Meteoriidimuuseumis ja tegime tiiru ümber meteoriidi langemisel tekkinud kraatri,mille põhjas asubki Kaali järv. Angla Tuulikumäel saime teada,mismoodi näeb välja veski seestpoolt ja kuidas vanasti vilja jahvatamine käis.

Ööbimiskohas Leisis oli peale maitsvat õhtusööki veel võimalus seiklusrajal käia,jalgpalli-ja discgolfi mängida.Lisaks olid Kristiin ja Karl Arkadi viktoriiniküsimused välja mõelnud.

Teisel päeval paistis õnneks juba päike ja nii saime ka väljasolemist nautida.Mustjala pangal tegime päris pika jalutuskäigu mööda randa,et näha,kui kõrge see pank ikka õigupoolest on.Huvitav oli ka dolomiidist päikesekell ja ära sai proovitud külakiik.Siis oligi aeg Kuressaarde sõita.Kuressaare lossis oli meil giidiga ekskursioon,kuulsime huvitavaid lugusid ja nägime palju põnevat.Et lossis juhtus olema ka näitus vanaaegsest sõjavarustusest,said lapsed proovida raudrüüd ja kiivrit ja päris mõõgaga vehelda.

Käisime veel läbi Auriga kaubanduskeskusest ja siis oligi aeg kodu poole sõitma hakata.Muljeid oli palju ja tagasitee lõbus.Mõtlesime juba,kuhu järgmisel aastal ekskursioonile minna.

Aitäh Isabeli.Gerda,Grete ja Matthiase emadele,kes õpetajale toeks kaasas olid ja kreeklannast Tõrva Kodu vabatahtlikule Artemisele,kellega rääkides said lapsed korraliku inglise keele praktika.Artemisele meeldis kõige rohkem Muhu Muuseum ja eriti Muhu rahvariiete näitus.Ta ütles ka,et kuna Kreeka on keset merd,siis Kuressaares olles tuli tal vahepeal tunne,et on oma kodumaal.